Ook online een positieve eerste indruk!
Yess, je weet het zeker!
Dit is het moment dat je écht die voedingsdeskundige of coach gaat inschakelen om je doelen te behalen. En wat een mazzel, de keuze is tegenwoordig enorm!
Sinds enkele maanden zie ik steeds vaker websites ‘in de vitaliteit en leefstijl’ voorbij komen. Stuk voor stuk prachtige ondernemingen die vanuit passie een bijdrage leveren aan een vitale(re) maatschappij.
Toch valt het mij steeds vaker op dat de klantbeleving op de website niet optimaal is. Zonde, want dit kan anders! Met slechts kleine aanpassingen creëer je een heel ander gevoel bij je bezoeker. Je wilt dat klanten het gevoel krijgen dat ze bij jou aan het juiste adres zijn. Dit doe je onder andere door je te onderscheiden in klantbeleving.
Hoe dan?
Enkele tips om je op weg te helpen
- Denk aan het inzetten van een Call to Action en gebruik hierbij dezelfde tone of voice als de rest van je website. Ben je van de informele en moderne content? Dan dekt ‘bekijk aanbod’ of ‘neem contact op’ niet helemaal de lading. Come on! You can do better.
- Zie je website als een online klantreis en streef naar de ultieme eerste indruk. Zorg dat je boodschap helder is en neem de bezoeker mee naar de juiste informatie op je webpagina’s.
- Gebruik slimme links in je tekst, zodat bezoekers rechtstreeks naar je kunnen mailen met één druk op de knop. Maak het zo makkelijk mogelijk om contact met je op te nemen.
- Denk ook aan bezoekers die je website via mobiel bekijken. Dit zie ik te vaak misgaan. Prachtige website, maar op mobiel komt het niet goed uit de verf (lees: een puinhoop). Het laatste dat je wilt is dat potentiële klanten je professionaliteit in twijfel trekken, toch?
En natuurlijk. Het draait niet alleen om je website, maar vooral om de diensten en meerwaarde die jij te bieden hebt. Laten we het wel blijven relativeren.
Toch is er met kleine aanpassingen veel resultaat te behalen.
Wil je hier verder over sparren of ben je toe aan een online check-up én upgrade?
Het lijkt mij leuk om je online te ontmoeten!
Let’s impress, zodat je online een positieve eerste indruk achterlaat!
Vrolijke groet,
Laura