Ben jij bang om klanten mis te lopen? Kies je niche!
Tijdens het opzetten van mijn onderneming werd deze vraag mij vaak gesteld. Zo vaak zelfs, dat ik begon te twijfelen: gaat dit wel werken?
Mijn missie is helder: bijdragen aan een vitale(re) samenleving. Mijn talenten inzetten om Vitaliteit en Leefstijl bedrijven te laten groeien en daarmee bijdragen aan een maatschappij waarbij mensen zich uitgenodigd voelen het beste uit zichzelf te halen.
- De affiniteit die ik met de branche en doelgroep heb;
- de energie die ik voel als ik erover praat;
- de enorme drive om bij te dragen aan een vitale samenleving.
Dít is het. Misschien herken je dit gevoel, als je over jouw drijfveren praat?
Toch ben ik hier onzeker over geweest.
Inmiddels kan ik erom lachen, maar mijn twijfels zijn eens zo sterk geweest, dat ik mijn website volledig omgooide en mijn niche liet verdwijnen. Alsof dat deel niet meer bestond. Gewoon lekker algemeen, lekker ‘veilig’. Toch bleef het knagen, want er ontbrak een voor mij belangrijk element.
Bottom line. Blijf dicht bij jezelf. Zó belangrijk.
Door een gerichte keuze te maken, trek je klanten aan die bij je passen (en soms vallen ze geeneens binnen je niche). Ze kiezen voor jou, omdat jij laat zien waar je voor staat en dit past bij de waarden en visie van de klant.
Onzekerheid hoort erbij. Laat je niet uit het veld slaan als je twijfelt over de keuze die jij gemaakt hebt. Groei heeft nou eenmaal tijd nodig.
Vrolijke groet,
Laura